Veelgestelde vragen schoolaccount
Hier vindt u de meest gestelde vragen over het registratiesysteem van het EU-Schoolfruitprogramma. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Wachtwoord vergeten schoolaccount
Hoe reset ik mijn wachtwoord?
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl.
● Selecteer bij Inloggen 'Wachtwoord vergeten'.
● Vul het brinnummer in waarmee het schoolaccount is aangemaakt (bijv. 10aa01). Er wordt vervolgens een e-mail verstuurd naar het e-mailadres welke is ingevoerd bij de contactpersoon. In deze e-mail staan instructies hoe u het wachtwoord kunt resetten. Let op: de e-mail kan terecht komen in de 'ongewenste mail'.
● Krijgt u geen e-mail? Check dan de ongewenste mail.
● Twijfelt u wie er contactpersoon is en wie dus de e-mail heeft ontvangen? Mail of bel ons dan.
Hoe log ik in met mijn schoolaccount?
Heeft u nog geen schoolaccount? Maak dan een nieuw account aan.
Al wel een schoolaccount aangemaakt vorig jaar? Deze gebruikt u tijdens het programma voor het opnieuw aanmelden van uw school, doorgeven van wijzigen, het doorgeven van vragen en klachten aan uw leverancier en het bevestigen van de ontvangst van de leveringen. U logt als volgt in:
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl.
● Vul onder Inloggen uw gebruikersnaam in. Dit is het brinnummer van de school. Gebruik hiervoor kleine letters. Bijvoorbeeld 05pk00.
● Vul het wachtwoord in en druk vervolgens op Inloggen.
Bent u het wachtwoord kwijt? Druk dan op 'Wachtwoord vergeten'.
Kunt u niet in het schoolaccount omdat de contactpersoon voor het EU-Schoolfruitprogramma is gewijzigd? Stuur dan een e-mail.
Account aanmaken en inschrijven voor EU-Schoolfruit
Account aanmaken en inschrijven voor EU-Schoolfruit
Ik ontvang geen e-mail met de inloggegevens nadat ik een account heb aangemaakt.
Ik ontvang geen e-mail met de inloggegevens nadat ik een account heb aangemaakt.
Heeft u al in uw SPAM-inbox of ongewenste mail gekeken? Grote kans dat daar de e-mail terecht is gekomen!
U kunt voor de zekerheid euschoolfruit@wur.nl als contactpersoon toevoegen aan uw mail, om verdere problemen te voorkomen.
Heeft u de mail nog niet gevonden, stuur ons een e-mail ( euschoolfruit@wur.nl) met uw brinnummer. Dan zoeken wij voor u uit wat er mis is gegaan.
Mijn school heeft al eerder meegedaan. Moet ik dan ook opnieuw een account aanmaken?
Mijn school heeft al eerder meegedaan. Moet ik dan ook opnieuw een account aanmaken?
Nee, u kunt hetzelfde account gebruiken als vorig jaar.
Hoe meld ik mijn school aan voor EU-Schoolfruit?
Hoe meld ik mijn school aan voor EU-Schoolfruit?
- Maak eerst een account aan op of selecteer bovenin Inloggen.
- Na een aanmaken van uw account kunt u inloggen met de inloggegevens die u ontvangt op uw mail.
Selecteer in het Dashboard ‘Aanmelden EU-Schoolfruit’ en vul alle gegevens aan. U heeft de volgende gegevens nodig:
- Bezoek- en postadres.
- Data van schoolvakanties, vrije dagen en studiedagen. Dit zijn dagen waarop niemand op school het fruit kan ontvangen.
- Het aantal leerlingen in november 2020.
- Het aantal groepen.
- Na het verzenden van uw aanmelding ontvangt u een bevestigingsmail met informatie over het verdere verloop van uw aanmelding.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Hoe maak ik een schoolaccount aan?
Hoe maak ik een schoolaccount aan?
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
● Selecteer Account aanmaken.
Uw brinnummer is uw gebruikersnaam. Heeft uw school meerdere vestigingen? Maak dan voor elke vestiging een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05pk00 voor locatie 1 en gebruik voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met brinnummer 05pk01.
● Vul een e-mailadres in waar u direct toegang tot hebt. U ontvangt op dit e-mailadres de inloggegevens voor uw schoolaccount.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Mijn school heeft meerdere locaties / vestigingen. Wat moet ik doen?
Mijn school heeft meerdere locaties / vestigingen. Wat moet ik doen?
Maak voor elke vestiging of locatie een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05pk00 voor locatie 1 en gebruik voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met brinnummer 05pk01. Met elk account moet u inloggen en de vestiging aanmelden. U doorloopt het aanmeldproces dus meerdere keren.
Zo krijgt u op iedere locatie de levering bezorgd en hoeft u hier zelf geen zorg over te dragen.
Waarom wordt bij het aanmaken van een account het BRIN-nummer niet geaccepteerd?
Waarom wordt bij het aanmaken van een account het BRIN-nummer niet geaccepteerd?
Wanneer u een melding krijgt dat het BRIN-nummer niet geaccepteerd wordt, komt dat meestal omdat het niet volledig ingevuld is. Alle BRIN-nummers bestaan uit twee cijfers, twee letters en twee cijfers. Zijn de laatste twee cijfers niet bij u bekend? Dan zijn de twee laatste cijfers meestal 00.
Ik heb per ongeluk een verkeerd leerlingenaantal doorgegeven tijdens het registreren. Wat moet ik doen?
Ik heb per ongeluk een verkeerd leerlingenaantal doorgegeven tijdens het registreren. Wat moet ik doen?
Mail of bel ons, dan zullen wij dit voor u wijzigen.
Ik krijg de foutmelding: Fout, u heeft 10 of meer leverdagen uitgesloten
Schoolfruitovereenkomst en leverancier
Waar kan ik de Schoolfruitovereenkomst vinden?
- Log in op uw schoolaccount via http://registratie.euschoolfruit.nl
- Selecteer Schoolfruitovereenkomst op uw Dashboard.
n.b. de schoolfruitovereenkomst is pas zichtbaar nadat u een leverancier krijgt toegewezen. Op 5 oktober ontvangt u hierover een mail.
Als ik druk op Downloaden gebeurt er niks.
Er zit een fout in mijn schoolfruitovereenkomst in mijn gegevens.
Dit kunt u zelf wijzigen:
- Log in op uw schoolaccount via http://registratie.euschoolfruit.nl.
- Druk op Schoolgegevens wijzigen.
- Download dan de Schoolfruitovereenkomst opnieuw via het Dashboard --> Schoolfruitovereenkomst.
Zit er een fout in uw vakantiedagen? Neem contact op!
Heeft u geen (werkende) scanner?
Heeft u geen (werkende) scanner?
- Ga naar https://smallpdf.com/nl/pdf-ondertekenen .
- Upload de schoolfruitovereenkomst.
- U kunt in dit programma uw handtekening tekenen, maar ook uploaden als afbeelding.
- Selecteer dan 'Handtekening zetten'. Voeg uw handtekening toe.
- Selecteer 'Tekst toevoegen' en typ uw naam en datum op de juiste plek.
- Selecteer dan 'Toepassen' en download de getekende overeenkomst.
Vragen over Corona en EU-Schoolfruit
Gaat het EU-Schoolfruit- en groenteprogramma door?
Het programma gaat door. Het programma kan echter wel (tijdelijk) worden stopgezet als gevolg van de maatregelen die door de overheid worden genomen in het kader van COVID-19, waarbij besloten wordt dat een deel, of alle scholen moeten worden gesloten. Het is aan de school om de keuze te maken wel of niet deel te nemen.
Hoe wordt het fruit en de groente gesneden nu er geen ouders de school in mogen?
Er zijn hier verschillende mogelijkheden voor:
o De leerkracht doet dit zelf
o Inzet onderwijsassistent, stagiaire of conciërge
o Inzet leerlingen bovenbouw
o Voorbereiding op een locatie of in een ruimte die coronaproof is. Een ruimte waarbij ouders kunnen ondersteunen volgens de richtlijnen van het RIVM
o Ouders gebruiken een mondkapje
Overleg binnen uw school wat de mogelijkheden zijn.
Wat doen leveranciers om de verspreiding van het virus te voorkomen?
Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) heeft een generiek kader ‘Coronamaatregelen’ opgesteld voor bedrijven, organisaties, instellingen, lokale overheden en verenigingen. Het kader geeft adviezen hoe al deze organisaties zich kunnen houden aan de Nederlandse maatregelen vanuit de Rijksoverheid.
Kan het coronavirus verspreid worden via de groente en het fruit?
Het Voedingscentrum geeft informatie over het risico op verspreiding via voedsel.
Het RIVM geeft informatie over de verspreiding via oppervlakten zoals pakketjes.
Kan ik deelname aan het programma stopzetten wanneer de dreiging van het coronavirus toeneemt?
Kan ik een ander leerlingenaantal opgeven wanneer een aantal klassen niet aanwezig zijn i.v.m. Corona?
Niet deelnemen? Vraag aan ouders groente en fruit mee te geven vanuit huis!
Kunt u vanwege de coronamaatregelen niet deelnemen aan het EU-Schoolfruit- en groenteprogramma? Dan is dit de kans om ouders/ verzorgers te vragen zelf groente en fruit mee te geven. Bij voorkeur voor alle 5 de schooldagen. Dit geeft duidelijkheid voor kinderen, ouders en het schoolteam. Op scholen met afspraken over vaste groente- en fruitdagen eten de leerlingen ruim twee keer zoveel groente en fruit als op scholen zonder afspraken. Kijk verder op
Wijzigingen leerlingenaantal
Hoe geef ik een wijziging door?
Wijzigt uw leerlingenaantal gedurende het programma? U kunt deze wijziging eenmalig doorgeven tot en met 18 december 2020. De wijziging wordt, ongeacht van wanneer u deze doorgeeft in deze periode, doorgevoerd na de kerstvakantie. Geef dus een leerlingenaantal door waarmee u zich kan redden t/m de week van 12 april.
U kunt de wijziging doorgeven via uw schoolaccount:
- Log in op http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
- Selecteer Leerlingaantal wijzigen op uw Dashboard.
- U ziet allereerst het leerlingenaantal wat u heeft doorgegeven bij uw inschrijving.
- Vul het nieuwe leerlingenaantal in en selecteer Opslaan. U krijgt bericht van ons wanneer uw wijziging is goedgekeurd en wordt doorgevoerd.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Ik mag mijn leerlingenaantal niet wijzigen. Waarom niet?
Ontvangst leveringen bevestigen
Hoe bevestig ik de ontvangst van de leveringen voor periode 1?
Eén van de voorwaarden bij deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma is het online bevestigen dat u alle leveringen heeft ontvangen. Dit moet drie maal tijdens het programma.
Wij vragen u om de ontvangst van alle leveringen tijdens periode 1 (week 46 t/m week 51) te bevestigen. U krijgt hier tijdig een e-mail over van Steunpunt Smaaklessen & EU-Schoolfruit. Deze bevestiging is noodzakelijk voor de leverancier voor het verkrijgen van de EU-vergoeding voor de groente- en fruitlevering en is één van de voorwaarden van uw deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma.
● Log in met uw schoolaccount op http://registratie.euschoolfruit.nl of klik bovenaan deze pagina op 'Inloggen'.
● Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
● Selecteer Periode 1 aan de linkerkant van het scherm.
● Controleer de producten die u heeft ontvangen van week 46 t/m week 51 aan de rechterkant van het scherm.
● Druk op de groene knop ‘Bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
● Bevestig in de pop-up de ontvangst. Heeft u opmerkingen over de kwaliteit of over de aantallen? Noteer deze dan bij opmerkingen. Druk op ‘Opslaan’. U ziet een bevestiging in het scherm en ontvangt ook een e-mail.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Wat moet ik doen als ik een opmerking heb over de aantallen of kwaliteit?
U kunt dit aangeven bij het bevestigen van de ontvangst:
● Log in met uw schoolaccount op http://registratie.euschoolfruit.nl of klik bovenaan deze pagina op 'Inloggen'.
● Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
● Selecteer Periode 1 aan de linkerkant van het scherm.
● Controleer de producten die u heeft ontvangen van week 46 t/m week 51 aan de rechterkant van het scherm.
● Druk op de groene knop ‘Bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
● In deze pop-up bevestigt u de ontvangst. Hier kunt u ook opmerkingen noteren over de kwaliteit of over de aantallen. Druk op ‘Opslaan’. U ziet een bevestiging in het scherm en ontvangt ook een e-mail.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Wijzigingen schoolgegevens
Hoe wijzig ik de contactpersoon?
● Ga naar registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
● Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Wij gaan verhuizen. Hoe geef ik dit door?
Ga naar registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
In de middelste rij ziet u de adresgegevens van uw school. U selecteert dan Nieuw. Vul hier de nieuwe adresgegevens in. U kunt hier ook de ingangsdatum doorgeven van uw verhuizing.
Hoe wijzig ik mijn vakantiedagen & studiedagen?
U kunt deze zelf niet wijzigen. Vakantiedagen en studiedagen heeft u bij uw aanmelding doorgeven en staan als afspraak genoteerd op de Schoolfruitovereenkomst.
Bent u vergeten een dag door te geven? Probeer dit dan eerst zelf op te lossen. Is er bijvoorbeeld iemand die aanwezig kan zijn op het moment dat de levering wordt gebracht? Kan dit echt niet, dan kunt u contact opnemen met uw leverancier. Mogelijk kunnen zij nog iets voor u betekenen.
Is er een sluiting van de school die bij aanvang van het schooljaar nog niet bekend was op de vaste leverdag? Bijvoorbeeld door een staking of sluiting door weersomstandigheden? Neem dan tijdig contact op met de leverancier zodat in overleg op een andere dag kan worden geleverd.
Deelnemen EU-Schoolfruit 2020-2021
Vanaf wanneer kan ik mij inschrijven voor EU-Schoolfruit 2020-2021?
Staat uw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
We nemen dan spoedig contact met u op. Vul uw gegevens alstublieft zo volledig mogelijk in. Zo kunnen we u beter helpen.
