Veelgestelde vragen schoolaccount en registratiesysteem
Hier vindt u de meest gestelde vragen over het registratiesysteem van het EU-Schoolfruitprogramma. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Wachtwoord vergeten schoolaccount
a. Hoe reset ik mijn wachtwoord?
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl.
● Selecteer bij Inloggen 'Wachtwoord vergeten'.
● Vul het brinnummer in waarmee het schoolaccount is aangemaakt (bijv. 10aa01). Er wordt vervolgens een e-mail verstuurd naar het e-mailadres welke is ingevoerd bij de contactpersoon. In deze e-mail staan instructies hoe u het wachtwoord kunt resetten. Let op: de e-mail kan terecht komen in de 'ongewenste mail'.
● Krijgt u geen e-mail? Check dan de ongewenste mail.
● Twijfelt u wie er contactpersoon is en wie dus de e-mail heeft ontvangen? Mail of bel ons dan.
b. Hoe log ik in met mijn schoolaccount?
Heeft u nog geen schoolaccount? Maak dan een nieuw account aan.
Al wel een schoolaccount aangemaakt vorig jaar? Deze gebruikt u tijdens het programma voor het opnieuw aanmelden van uw school, doorgeven van wijzigen, het doorgeven van vragen en klachten aan uw leverancier en het bevestigen van de ontvangst van de leveringen. U logt als volgt in:
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl.
● Vul onder Inloggen uw gebruikersnaam in. Dit is het brinnummer van de school. Gebruik hiervoor kleine letters. Bijvoorbeeld 05pk00.
● Vul het wachtwoord in en druk vervolgens op Inloggen.
Bent u het wachtwoord kwijt? Druk dan op 'Wachtwoord vergeten'.
Kunt u niet in het schoolaccount omdat de contactpersoon voor het EU-Schoolfruitprogramma is gewijzigd? Stuur dan een e-mail.
c. Waarom moet ik mijn wachtwoord veranderen?
Ieder schooljaar wordt het wachtwoord van uw account gereset. Dit doen we vanwege veiligheidsredenen. Als u de eerste keer van het nieuwe schooljaar inlogt, wordt u gevraagd om een nieuw wachtwoord te kiezen. Dit wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:
- Het bevat minimaal 8 tekens
- Het bevat minimaal 1 hoofdletter
- Het bevat minimaal 1 kleine letter
- Het bevat minimaal 1 cijfer
- Het bevat minimaal 1 speciaal teken (bijvoorbeeld @#$%)
d. Help! Mijn account is geblokkkeerd. Wat moet ik doen?
Als u drie keer een verkeerd wachtwoord heeft ingetypt, wordt uw account voor 5 minuten geblokkeerd. Dit is ingesteld vanwege veiligheidsredenen. Wacht dus 5 minuten en probeer opnieuw. Of neem contact op met Steunpunt Smaaklessen en EU-Schoolfruit: bel naar 0317-485966 of mail ons op euschoolfruit@wur.nl.
Account aanmaken en inschrijven voor EU-Schoolfruit
a. Ik ontvang geen e-mail met de inloggegevens nadat ik een account heb aangemaakt.
Heeft u al in uw SPAM-inbox of ongewenste mail gekeken? Grote kans dat daar de e-mail terecht is gekomen!
U kunt voor de zekerheid euschoolfruit@wur.nl als contactpersoon toevoegen aan uw mail, om verdere problemen te voorkomen.
Heeft u de mail nog niet gevonden, stuur ons een e-mail ( euschoolfruit@wur.nl) met uw brinnummer. Dan zoeken wij voor u uit wat er mis is gegaan.
b. Mijn school heeft al eerder meegedaan. Moet ik dan ook opnieuw een account aanmaken?
c. Hoe meld ik mijn school aan voor EU-Schoolfruit?
- Maak eerst een account aan op registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
- Na een aanmaken van uw account kunt u inloggen met de inloggegevens die u ontvangt op uw mail.
Selecteer in het Dashboard ‘Aanmelden EU-Schoolfruit’ en vul alle gegevens aan. U heeft de volgende gegevens nodig:
- Bezoek- en postadres.
- Data van schoolvakanties, vrije dagen en studiedagen. Dit zijn dagen waarop niemand op school het fruit kan ontvangen.
- Het aantal leerlingen in november/december 2021.
- Het aantal groepen.
- Na het verzenden van uw aanmelding ontvangt u een bevestigingsmail met informatie over het verdere verloop van uw aanmelding.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
d. Hoe maak ik een schoolaccount aan?
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
● Selecteer Account aanmaken.
Uw brinnummer is uw gebruikersnaam. Heeft uw school meerdere vestigingen? Maak dan voor elke vestiging een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05pk00 voor locatie 1 en maak voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met brinnummer 05pk01.
● Vul een e-mailadres in waar u direct toegang tot hebt. U ontvangt op dit e-mailadres de inloggegevens voor uw schoolaccount.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
e. Mijn school heeft meerdere locaties / vestigingen. Wat moet ik doen?
Maak voor elke vestiging of locatie een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05pk00 voor locatie 1 en maak voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met brinnummer 05pk01. Met elk account moet u inloggen en de vestiging aanmelden. U doorloopt het aanmeldproces dus meerdere keren.
Zo krijgt u op iedere locatie de levering bezorgd en hoeft u hier zelf geen zorg voor te dragen.
f. Waarom wordt bij het aanmaken van een account het BRIN-nummer niet geaccepteerd?
Wanneer u een melding krijgt dat het BRIN-nummer niet geaccepteerd wordt, komt dat meestal omdat het niet volledig ingevuld is. Alle BRIN-nummers bestaan uit twee cijfers, twee letters en twee cijfers. Zijn de laatste twee cijfers niet bij u bekend? Dan zijn de twee laatste cijfers meestal 00.
g. Ik heb per ongeluk een verkeerd leerlingenaantal doorgegeven tijdens het registreren. Wat moet ik doen?
Mail of bel ons, dan zullen wij dit voor u wijzigen.
h. Ik krijg de foutmelding: Fout, u heeft 10 of meer leverdagen uitgesloten
Deelname EU-Schoolfruit 2023-2024
a. Wanneer kan ik mijn school inschrijven voor EU-Schoolfruit?
Om op de hoogte te blijven, kunt u zich aanmelden op de nieuwsbrief van Smaaklessen..
b. Wanneer krijg ik bericht of mijn school is ingeloot?
c. Tot wanneer loopt het EU-Schoolfruitprogramma 2023-2024?
Wijzigingen schoolgegevens
a. Hoe wijzig ik de contactpersoon?
● Ga naar registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
● Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
b. Wij gaan verhuizen. Hoe geef ik dit door?
Ga naar registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
In de middelste rij ziet u de adresgegevens van uw school. U selecteert dan Nieuw. Vul hier de nieuwe adresgegevens in. U kunt hier ook de ingangsdatum doorgeven van uw verhuizing.
c. Hoe wijzig ik mijn vakantiedagen & studiedagen?
U kunt deze zelf niet wijzigen. Vakantiedagen en studiedagen heeft u bij uw aanmelding doorgeven en staan als afspraak genoteerd op het Schoolfruitcontract.
Bent u vergeten een dag door te geven? Probeer dit dan eerst zelf op te lossen. Is er bijvoorbeeld iemand die aanwezig kan zijn op het moment dat de levering wordt gebracht? Kan dit echt niet, dan kunt u contact opnemen met uw leverancier. Mogelijk kunnen zij nog iets voor u betekenen.
Is er een sluiting van de school die bij aanvang van het schooljaar nog niet bekend was op de vaste leverdag? Bijvoorbeeld door een staking of sluiting door weersomstandigheden? Neem dan tijdig contact op met de leverancier zodat in overleg op een andere dag kan worden geleverd.
Schoolfruitcontract en leverancier
a. Waar kan ik het Schoolfruitcontract vinden?
- Log in op uw schoolaccount via http://registratie.euschoolfruit.nl
- Selecteer Schoolfruitcontract op uw Dashboard.
n.b. het schoolfruitcontract is pas zichtbaar nadat u een leverancier krijgt toegewezen. Op 4 oktober ontvangt u hierover een mail.
b. Als ik druk op Downloaden gebeurt er niks.
c. Er zit een fout in mijn schoolfruitcontract in mijn gegevens.
Dit kunt u zelf wijzigen:
- Log in op uw schoolaccount via http://registratie.euschoolfruit.nl.
- Druk op Schoolgegevens wijzigen.
- Download dan het Schoolfruitcontract opnieuw via het Dashboard --> Schoolfruitcontract.
Zit er een fout in uw vakantiedagen? Neem contact op!
d. Heeft u geen (werkende) scanner?
Heeft u geen (werkende) scanner?
- Ga naar https://smallpdf.com/nl/pdf-ondertekenen .
- Upload het schoolfruitcontract.
- U kunt in dit programma uw handtekening tekenen, maar ook uploaden als afbeelding.
- Selecteer dan 'Handtekening zetten'. Voeg uw handtekening toe.
- Selecteer 'Tekst toevoegen' en typ uw naam en datum op de juiste plek.
- Selecteer dan 'Toepassen' en download het getekende contract..
Ontvangst leveringen bevestigen
a. Hoe bevestig ik de ontvangst van de leveringen voor periode 1?
Eén van de voorwaarden bij deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma is het online bevestigen dat u alle leveringen heeft ontvangen. Dit moet drie maal tijdens het programma.
Wij vragen u om de ontvangst van alle leveringen tijdens periode 1 (week 44 t/m week 51*) te bevestigen. U krijgt hier tijdig een e-mail over van Steunpunt Smaaklessen & EU-Schoolfruit. Deze bevestiging is noodzakelijk voor de leverancier voor het verkrijgen van de EU-vergoeding voor de groente- en fruitlevering en is één van de voorwaarden van uw deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma.
*Deze data zijn onder voorbehoud van publicatie schoolregeling.
● Log in met uw schoolaccount op http://registratie.euschoolfruit.nl of klik bovenaan deze pagina op 'Inloggen'.
● Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
● Selecteer Periode 1 aan de linkerkant van het scherm.
● Controleer de producten die u heeft ontvangen van week 36 t/m week 43 aan de rechterkant van het scherm.
● Druk op de groene knop ‘Bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
● Bevestig in de pop-up de ontvangst. Heeft u opmerkingen over de kwaliteit of over de aantallen? Noteer deze dan bij opmerkingen. Druk op ‘Opslaan’. U ziet een bevestiging in het scherm en ontvangt ook een e-mail.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
b. Wat moet ik doen als ik een opmerking heb over de aantallen of kwaliteit?
U kunt dit aangeven bij het bevestigen van de ontvangst:
● Log in met uw schoolaccount op http://registratie.euschoolfruit.nl of klik bovenaan deze pagina op 'Inloggen'.
● Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
● Selecteer Periode 1 aan de linkerkant van het scherm.
● Controleer de producten die u heeft ontvangen van week 36 t/m week 43 aan de rechterkant van het scherm.
● Druk op de groene knop ‘Bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
● In deze pop-up bevestigt u de ontvangst. Hier kunt u ook opmerkingen noteren over de kwaliteit of over de aantallen. Druk op ‘Opslaan’. U ziet een bevestiging in het scherm en ontvangt ook een e-mail.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Wijzigingen leerlingenaantal
a. Hoe geef ik een wijziging door?
Wijzigt uw leerlingenaantal gedurende het programma? U kunt deze wijziging eenmalig doorgeven tot en met 22 december 2023*. De wijziging wordt, ongeacht van wanneer u deze doorgeeft in deze periode, doorgevoerd na de kerstvakantie. Geef dus een leerlingenaantal door waarmee u zich kan redden t/m de week van 19 april*.
U kunt de wijziging doorgeven via uw schoolaccount:
- Log in op http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
- Selecteer Leerlingaantal wijzigen op uw Dashboard.
- U ziet allereerst het leerlingenaantal wat u heeft doorgegeven bij uw inschrijving.
- Vul het nieuwe leerlingenaantal in en selecteer Opslaan. U krijgt bericht van ons wanneer uw wijziging is goedgekeurd en wordt doorgevoerd.
*Deze data zijn onder voorbehoud van publicatie schoolregeling.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
b. Ik mag mijn leerlingenaantal niet wijzigen. Waarom niet?
Het leerlingenaantal kan alleen gewijzigd worden vanaf de start van het programma tot en met 22 december 2023*. Dit zijn de regels die zijn vastgesteld door het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. De wijziging wordt, ongeacht wanneer u deze doorgeeft in deze periode, pas doorgevoerd na de kerstvakantie.
*Deze data is onder voorbehoud van publicatie schoolregeling.
Staat uw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
We nemen dan spoedig contact met u op. Vul uw gegevens alstublieft zo volledig mogelijk in. Zo kunnen we u beter helpen.
